Thursday, November 20, 2008

hujan....


Semenjak dua menjak ni... musim hujan. Kadang-kadang dinihari aku terjaga dari tidur kerana dengar deruan air. Terkadang terasa indah bunyi air mengalir masuk ke telinga. Biasalah kalau rumah di tepi sungai, macam tidur dalam khemah semasa berkhemah kat sungai Tg. Malim!


Kelakar juga bila aku mengingatkan apai supaya jangan sekali-kali main di tepi sungai! Agak-agak apa kata apai...

3 comments:

i-chimera said...

apai kata "orang bukan nak main airlah... orang nak mancing.. dah lama tak makan ikan sungai. asyik makan friskis je"...

Anonymous said...

cik abu..saya rasa elok cik abu daftar dengan ustaz zakaria untuk buat novel..bahasa cik abu dah bagus untuk jadi penulis kreatif..betul!

anntaj said...

apai kata.."tak main air, tengok jer.."
ala comelnya si apai ni..mesti maje kan apai ni..
:)